donderdag 30 oktober 2008

Noem een oudere nooit een oudere!


De laatste jaren hebben veel bedrijven geprobeerd zich een jonger imago aan te meten. Jong is tenslotte altijd een groeimarkt geweest. De vraag is echter of dat juist is geweest. Er komen tenslotte steeds meer ouderen bij.



Vandaag de dag voelen ouderen zich jong, hip, actief … en zeker niet oud. Daarom zoeken bedrijven en marketingbureaus naar de juiste aanspreektoon. Maar dit is niet gemakkelijk. Een goed voorbeeld van een reclame met de juiste toon is de Pro-Age lijn van Dove.

‘Dit is een eerlijke, sympathieke campagne met oudere vrouwen die gebruik maken van Pro-Age producten. Hier zie je duidelijk dat het krampachtig vasthouden van `de eeuwige jeugd' voorbij is en het ouder worden geaccepteerd is. Een andere insteek noemen we ageless, leeftijdsloos. Hierbij vermijdt de reclamemaker elke verwijzing naar leeftijd. Er is sprake van een wereld waar leeftijd geen rol speelt.’

5 opmerkingen:

Unknown zei

Pro-Age in plaats van Anti-Age.
Ik vind het fout dat oudere mensen krampachtig proberen vast te houden aan jeugdigheid.
Er is toch niets mis met ouder worden?! Integendeel, met ouder worder krijg je meer ervaring, wijsheid, etc.

Daarom ben ik voor de Pro-Age campagne van Dove. Dove volgt hierbij de redenering dat ouder worden deel is van het leven en we dat moeten accepteren.

Anoniem zei

Ik ga volledig akkoord met Tine. Nog een voorbeeld: al die sterren die er al maar jonger en jonger willen uitzien. Je ben wie je bent en ouder worden hoort daar nu eenmaal bij!! Get used to it!!

Anoniem zei

ouder worden hoort bij het leven dus moet er ook veel aandacht worden gegeven aan ouder worden.
Daarom vind ik zulke campagnes zeker belangrijk.

Trees Peeters zei

Ik vind het een mooie campagne van Dove. Om een keer gewone vrouwen te gebruken in plaats van modellen. Ik zit nog niet in dat stadium van ouderdom dus ik heb er geen idee van hoe een veertiger (of ouder) op zulke spot reageert. Ik vraag mij af of de verkoop via deze campagne stijgt. En misschien vinden de mensen deze soort reclame hetzelfde als een gewone reclame die men dagelijks ziet.

Kim zei

Ik ben het helemaal eens met Tine. Veel mensen voelen zich op een of andere manier onzeker als ze ouder worden. Ze gaan zich anders gedragen terwijl dat nergens voor nodig is.